U prostoru Black Box zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti, do 7. svibnja ove godine može se pogledati izložba Snovi koje zovemo svojima slovenske multimedijske umjetnice Jasmine Cibic. Riječ je o izložbi ostvarenoj u suradnji sa Subversive Festivalom kao dio projekta Kinematografije otpora, a kustosica je, uz samu umjetnicu, i Leila Topić. Umjetničko djelovanje Jasmine Cibic, kako je to navedeno u popratnom tekstu izložbe, obuhvaća film, performans i instalaciju te rigorozno preispitivanje estetike politike, pri čemu u svojim multimedijskim radovima umjetnica istražuje isprepletenost državne vlasti, kulture i rodnih obrazaca otkrivajući kako političke snage instrumentaliziraju kulturu u trenucima povijesnih, društvenih i ideoloških kriza. Na 55. venecijanskom bijenalu 2013. godine, umjetnica je predstavljala Sloveniju projektom Za našu ekonomiju i kulturu promišljajući o temi ideološki obojenog nasljeđa te zemlje. U Zagrebu smo ju imali prilike vidjeti 2016. godine kada je gostovala u Zbirci Richter baveći se istraživanjem prostora – ostavštine Vjenceslava Richtera u kontekstu nacionalne reprezentacije i feminističke pozicije tumačeći državu kao naručiteljicu, razmišljajući o ulozi Richterove supruge Nade i istoimene skulpture kao vizije potencijala budućnosti.
Izložba Snovi koje zovemo svojima temelji se na istraživanjima dvaju arhiva: zbirke Umjetničke galerije nesvrstanih zemalja koja se čuva u Centru savremene umjetnosti u Podgorici i fotografskog arhiva predsjednika nekadašnje Jugoslavije Josipa Broza Tita u Muzeju Jugoslavije u Beogradu, a uz međunarodno priznati film The Gift pročišćene, minimalističke i distopijske estetike, postavljen kao središnji dio izložbe, posjetitelj ima priliku vidjeti i fotografije ženskih skulptura – majki raznih naroda, te kolaže sastavljene od fotografija iz arhiva predsjednika Tita i dnevničkih zapisa, odnosno bilješki preuzetih iz dnevnog rasporeda.
Više o ovom pitanju umjetnosti u službi državne politike, odnosno o tome “Može li kultura u službi nacije biti išta osim trojanskoga konja prikrivene diplomacije i političkih interesa?“, kako to umjetnica sama navodi, poslušajte u osvrtu na izložbu u emisiji Triptih na Trećem programu Hrvatskog radija.